Organizace Conservation International již více než deset let pomáhá vyvíjet pravidla nákupu, která jsou v souladu s našimi zásadami etického získávání surovin. Tato pravidla se nazývají Coffee and Farmer Equity (C.A.F.E.) Practices a pomáhají našim farmářům pěstovat kávu způsobem, který je lepší pro planetu i její obyvatele. Program C.A.F.E. Practices nabízí komplexní sadu měřitelných norem se zaměřením na tyto čtyři oblasti:
Kvalita produktu (nutnost):
Veškerá káva musí splňovat standardy nejvyšší kvality společnosti Starbucks.
Ekonomická odpovědnost (nutnost):
Nezbytnou podmínkou je transparentnost. Dodavatelé musejí předkládat doklady o platbách provedených prostřednictvím dodavatelských řetězců, aby dokázali, jaká část ceny zaplacené společností Starbucks za nepraženou kávu jde farmářům.
Sociální odpovědnost (hodnoceno ověřovateli třetích stran):
Opatření zaručující bezpečnost, spravedlnost a humánnost pracovních podmínek. Patří mezi ně ochrana práv zaměstnanců a zajišťování adekvátních životních podmínek. Povinností je vyhovět požadavkům na minimální mzdu, nahlašování dětské/nucené práce a diskriminace na pracovišti.
Ochrana životního prostředí (hodnoceno ověřovateli třetích stran):
Opatření zaměřující se na nakládání s odpadem, ochranu kvality vody, úsporu vody a energie, zachování biodiverzity a redukci použití agrochemikálií.
Náš cíl
Naším cílem je mít 100 % naší kávy certifikované nebo ověřené nezávislou třetí stranou.
Naše aktivita v této oblasti
Společnost Starbucks ve fiskálním roce 2009 zakoupila 167 milionů kilogramů kávy. Z toho osmdesát jedna procent – 136 milionů kilogramů – pocházelo od dodavatelů schválených programem C.A.F.E. Practices. V průměru jsme ve fiskálním roce 2009 zaplatili za každého půl kila nepražené kávy 1,47 dolaru.
Certifikace Fair Trade zaručující lepší kvalitu života
Káva Fair Trade Certified™ umožňuje menším farmářům sloučeným v družstvech investovat do jejich farem a komunit, chránit životní prostředí a rozvíjet podnikatelské dovednosti, s jejichž pomocí budou konkurenceschopní na celosvětovém trhu. Společnost Starbucks zahájila prodej kávy Fair Trade Certified™ v roce 2000 a přispěla tak k růstu trhu s kávou Fair Trade Certified v USA. V roce 2009 jsme navýšili prodej na 18 milionů kilogramů.
Certifikovaná organická káva – káva, která je lepší pro naši planetu
K pěstování organické kávy se využívají postupy a materiály s minimálním dopadem na životní prostředí. Organické pěstitelské postupy napomáhají k zachování a rozvoji dobrého stavu půdy, k menší míře používání jedovatých a dlouhodobě působících pesticidů a hnojiv i ke vzniku biologicky rozmanitého zemědělství. Společnost Starbucks ve fiskálním roce 2009 zakoupila 6,4 milionů kilogramů certifikované organické kávy.